Folosirea castilor poate afecta auzul!Folosirea tot mai frecventa a castilor este una din cauzele cazurilor de pierdere a auzului in randul adolescentilor, arata cercetatori americani in editia online a Journal of Adolescent Health, publicata pe 31 august.
Abbey Berg, profesor la Universitatea Pace din New York, care a condus studiul, spune ca, odata cu succesul inregistrat de casti, creste numarul cazurilor de pierdere a auzului si a acufenelor (tiuitul urechilor) la adolescenti si adulti tineri.
"Fetele care folosesc casti au sanse cu 80% mai mari sa aiba auzul alterat fata ce cele care nu recurg la aceste aparate. Dintre adolescentii care folosesc casti, toti, mai putin unul (99,7%) se plang de acufene", arata cercetatorii, care au desfasurat studiul pe 8 710 tineri.
Abbey Berg subliniaza totusi ca, desi s-a constatat "o asociere, nu inseamna ca exista o legatura de la cauza la efect". Ea doreste ca, in cadrul studiilor urmatoare, sa determine daca mai exista si alte efecte.
Un alt cercetator considera ca problemele apar atunci cand urechea este solicitata prea mult.
Oamenii de stiinta nu blameaza castile, dar spun ca, daca si altii pot auzi ce se asculta la casti in lift sau autobuz, inseamna ca sunetul este prea tare. Brian Fligor de la Children's Hospital din Boston, recomanda un volum putin mai ridicat decat al unei conversatii.
Pentru protejarea urechilor si a auzului, Abbey Berg recomanda folosirea castilor "nu mai mult de o ora pe zi, la 60% din volumul maxim". In cazul castilor introduse in urechi, "trebuie luate cele mai mari precautii", pentru ca presiunea sunetului este mai accentuata decat la castile fixate pe urechi.
Care este rolul unui DJ astazi?In Romania exista astazi cateva mii de persoane "DJi". Atat functia cat si intelesul termenului deriva foarte mult, in functie de fiecare. De la disk jockey-ul clasic, din spatele a doua platane si un mixer si cu casti pe urechi, la DJ-ul din fata unui laptop, de la DJ-ul de warm up la DJ-ul de "main" sau de "after", de la DJ-ul underground la cel mainstream, de la DJ-ul de muzica la DJ-ul de bani, de la DJ-ul rezident la DJ-ul invitat, de la DJ-ul debutant la cel consacrat, exista sute de cazuri, in care termenul DJ este aplicat in contexte total diferite, publicul consumator, dar si cel activ in scena nu impartaseste neaparat opinia, fiecare dintre ei avand o parere personala. Care este functia DJ-ului astazi? Ce rol are el? Este un entertainer sau un meloman care incearca sa educe publicul? Conteaza daca este profesionist sau doar iubitor de muzica? Este relevant daca pune muzica de pe placi, de pe CD-uri sau de pe laptop? DJ-ul se ocupa cu muzica sau cu petrecerea in sine? Sau cu ambele? In cele mai multe din cazuri, pentru fiecare intrebare / idee exista cel putin un caz. Mai jos puteti gasi cateva extrase ale intrebarii din titlu, luate din mai multe interviuri realizate de Beat Factor de-a lungul timpului. Nu sunt multe, insa de o varietate care sa acopere o parte din zonele muzicale in care scena de la noi se scalda la ora actuala. Pentru a incerca deslusirea acestei enigme, va puteti exprima opiniile prin postarea de comentarii. Ca tot vine Pastele. "Parerea mea personala e ca s-a cam pierdut directia pe care un DJ ar trebui sa o urmareasca. Toate gadget-urile si technologia de astazi a cam afectat contactul dintre dj si muzica propriu-zisa. Unde este magia si bucuria la gasirea unei piese de mult pierdute intr-un crate cu placi sau chiar cduri? Inainte chiar trebuia sa depui un efort enorm sa gasesti ceva foarte bun si unic, pe cand acum e mult mai greu din cauza unui volum enorm de muzica care apare constant pe piata. Traim intr-o era caracterizata de beatport, download, click, sync etc. Nici la partea cu publicul nu prea se sta bine, eu sunt de parere ca publicul a uitat cum e sa consume muzica fara a avea ochelari pe nas si fara a fi intoxicat. Nu mai este entuziasmul de a te duce la un party, cum era alta data, cand erai chiar si mandru ca faci parte dintr-o miscare culturala, iar DJ-ul nu era ridicat la un nivel iconic, ci facea parte din echipa si public." - Vlad Caia "Acelasi, de entertainer. Rolul DJ-ului este sa-si puna amprenta, umana, pe muzica pe care o poate canta automat orice computer. Sa creeze din sunete aparent repetitive tensiune, energie, emotii, liniste, exaltare, pasiune si explozie, sa aduca unei petreceri ceva ce evident niciun computer nu poate aduce, suflet..." - Optick "Nu cred ca s-a schimbat ceva si nici nu cred ca o sa se schimbe vreodata, dj-ul a fost si este un entertainer, este drept, pe vremuri se punea muzica si se vorbea la microfon in acelasi timp, acum nu se mai vorbeste, poate doar asta s-a schimbat, dar dupa parerea mea, daca simti publicul, nu mai ai nevoie de microfon." - Adrian Eftimie "Un DJ trebuie sa faca lumea fericita, cred ca este principala functie." - Emil Lassaria Rolul este acelasi insa datorita diverselor noi tehnologii anumite aspecte au fost preluate de calculator. Personal cred ca dauneaza in aceeasi masura in care te si ajuta. Softuri ca Serato sau Final Scratch te ajuta sa cari de sute sau mii de ori mai multa muzica decat poti cara intr-un case. Poti face mult mai multe combinatii insa poti sa te si pierzi rau de tot. Sunt vaste campiile lui dj laptop. - Kozo "Asta o sa sune cam trist. Din pacate, functia pe care o au multi dj de la noi, rezidenti si nu numai, este, intr-o anumita masura, de ai multumi pe patroni. Este un fel de cerc vicios ; multi isi deschid cluburi cu profil de muzica electronica pentru ca asa vad ei ca se poarta sau au impresia ca vor face o adevarata avere. Nu au experienta in aceasta zona si nu stiu ca lucrurile se cladesc in timp, cu o buna organizare si cu daruire pentru ceea ce inseamna clubbing, de aceea vor sa-si recupereze investitia in 6 luni daca se poate. In felul acesta pun accentul pe consumatie si pe incasari cat mai mari pe seara, nefiind interesati sa atraga pe cei care fac cu adevarat petrecere si care sunt deschisi spre aceasta muzica dar care nu beau minim o sticla de whysky pe seara, ci din contra, pe cei care isi petrec cea mai mare parte a serii la masa sau la bar si consuma si despre care se stie ca nu prea au o cultura muzicala in acest sens. Astfel dj-ii rezidenti sunt nevoiti sa faca multe compromisuri iar in cazul celor invitati, uneori acestia n-apuca sa-si duca setul la sfarsit." - Dorroo "Pentru noi probabil ca e mai dificil din cauza publicului pe care il avem. Majoritatea sunt la curent cu ce se intampla si sunt foarte selectivi. DJ-ul perfect pentru mine iti arata prin set-ul lui tot spectrul muzical pe care il are in repertoar. Imi place sa aud un set relaxat, nu ma intereseaza mixaje perfecte, ci piese care sa ma dea pe spate. Inca nu e bine definita imaginea dj-ului la noi cred dar se formeaza usor." - Khidja (Rusu & Flore) [beatfactor.ro]
Cum sa 'supravietuiesti' pe scena DJ-ilor2008-2009 si 2010 sunt, conform analistilor lui peste fiert, ani ai supravietuirii, din toate punctele de vedere.
In timp ce Romania produce bedroom DJs pe banda rulanta, DJ-ii deja recunoscuti incearca sa supravietuiasca pe scena.
Una din preocuparile constante ale DJ-ului de astazi este asigurarea unui minim numar de gig-uri pe luna, din care sa poata trai. Pentru ca este deja stiut faptul ca din vanzarile muzicale nu faci bani si nici macar nu supravietuiesti, ci doar incerci sa iti construiesti o carte de vizita, care sa te ajute ulterior sa castigi mai usor reprezentatii live.
Insistenta fara agresivitate
Daca chiar ai ceva de spus in domeniul muzicii si al DJ-ing-ului, incearca sa tratezi lucrurile cu cea mai mare seriozitate si rabdare, intrucat va veni si timpul tau, la un moment dat. Fii insistent acolo unde este cazul si lupta pentru ceea ce este al tau, insa in acelasi timp nu fi agresiv si tine cont de parerile celor din jurul tau. Incearca sa gandesti ca un DJ.
Nu incerca sa adopti anumite trenduri muzicale doar ca sa fii la moda si sa incerci astfel sa pui muzica mai des, implicit sa ai mai multe gig-uri. Este foarte posibil sa fii 'stampilat' ca fiind lipsit de originalitate si, uneori, chiar bun gust. Nu trebuie sa fii un nou "Villalobos", "Luciano", "Sneak" sau "Richie Hawtin". De cele mai multe ori, originalitatea alegerii muzicii si o tehnica mai speciala pot fi atu-urile unui DJ care simte ca-i cam scartaie pamantul sub picioare.
Comunicarea
Un DJ care stie sa comunice cu publicul si sa-si transmita ideile si sentimentele se paote considera un DJ norocos. Lumea cauta personaje expresive in spatele pupitrului, asa ca un "spart cu ochelari de soare pe ochi, care nu mai intelege nimic", nu prea are de castigat.
Un zambet sau un thumb up pentru oricine din public poate sterge cu buretele o nepotrivire de piese, un beatmatching prost sau un moment muzical mai putin inspirat. Alcoolul consumat cu moderatie la pupitru a fost intotdeauna prietenul DJ-ului.
Daca ai cunostinte sau prieteni prin media, apeleaza cu incredere la ei, convinge-i ca ai ceva de spus si incearca prin orice mijloc sa te faci cunoscut; bineinteles, vorbim despre mijloace ortodoxe, fara a cadea in extreme.
DJ-ul este un entertainer
In functie de context, muzica electronica poate fi mai mult sau mai putin de dans. De cele mai multe ori insa, rolul unui DJ este de a face lumea sa danseze, prin muzica; de a crea o atmosfera degajata, de petrecere. Pastreaza-ti acasa cele mai obscure si underground piese pe care le-ai descoperit recent, pentru ca s-ar putea sa ti-o iei; iar dupa ultimele barfe aparute, termenul poate fi folosit la sensul propriu.
Publicul apreciaza lipsa de fitze a cuiva. Nu fi cu nasul pe sus niciodata, chiar daca uneori se cere asta, si incearca sa comunici cum trebuie si cu taximetristul care-ti cere vreo piesa comerciala (si proasta sau care nu e din filmul tau), si cu clubberul de rand care asculta orice ii pui, si cu party-goer-ul mai elitist, care te asculta cu atentie dintr-un colt si sta cu ochii si urechile pe tine.
Digital versus vinyl
Asa cum s-a remarcat, un DJ care nu are mare lucru de spus din punct de vedere muzical, nu prea poate supravietui pe scena. Multi au inceput sa se apuce de productie muzicala, care, mai mult sau mai putin buna si de calitate, incearca sa le aduca un surplus de recunoastere. Sfatul cel mai simplu - fa muzica.
Un disc jockey este un DJ, un digital jockey este un digital jockey. DJ-ing-ul, in forma sa suprema, s-a construit in jurul ideii unui omulet care invarte la doua platane, un mixer si o pereche de casti. Asa ca daca pui muzica de pe vinyl (care sa te si reprezinte) si o faci bine, ai sanse mai mari de "supravietuire". Vinylul a castigat de mult respectul iubitorilor de muzica electronica si a fost cel mai important format reprezentativ pentru acest stil de muzica.